Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Helsingborg | 2010 | 159,4 |
| 1 | Helsingborg | 2011 | 152,9 |
| 2 | Helsingborg | 2012 | 147,0 |
| 3 | Helsingborg | 2013 | 144,3 |
| 4 | Helsingborg | 2014 | 136,7 |
| 5 | Helsingborg | 2015 | 127,6 |
| 6 | Helsingborg | 2016 | 118,4 |
| 7 | Helsingborg | 2017 | 111,2 |
| 8 | Helsingborg | 2018 | 102,3 |
| 9 | Helsingborg | 2019 | 96,2 |
| 10 | Helsingborg | 2020 | 90,6 |
| 11 | Helsingborg | 2021 | 90,4 |
| 12 | Helsingborg | 2022 | 89,7 |
| 13 | Helsingborg | 2023 | 85,9 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter