Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Hedemora | 2010 | 172,0 |
| 1 | Hedemora | 2011 | 168,0 |
| 2 | Hedemora | 2012 | 138,9 |
| 3 | Hedemora | 2013 | 132,3 |
| 4 | Hedemora | 2014 | 129,9 |
| 5 | Hedemora | 2015 | 128,1 |
| 6 | Hedemora | 2016 | 128,1 |
| 7 | Hedemora | 2017 | 121,6 |
| 8 | Hedemora | 2018 | 115,4 |
| 9 | Hedemora | 2019 | 114,0 |
| 10 | Hedemora | 2020 | 113,2 |
| 11 | Hedemora | 2021 | 111,2 |
| 12 | Hedemora | 2022 | 110,3 |
| 13 | Hedemora | 2023 | 111,0 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter