Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Haninge | 2010 | 183,4 |
| 1 | Haninge | 2011 | 174,7 |
| 2 | Haninge | 2012 | 157,8 |
| 3 | Haninge | 2013 | 147,4 |
| 4 | Haninge | 2014 | 140,6 |
| 5 | Haninge | 2015 | 133,3 |
| 6 | Haninge | 2016 | 118,9 |
| 7 | Haninge | 2017 | 112,1 |
| 8 | Haninge | 2018 | 112,6 |
| 9 | Haninge | 2019 | 102,3 |
| 10 | Haninge | 2020 | 96,2 |
| 11 | Haninge | 2021 | 87,0 |
| 12 | Haninge | 2022 | 87,1 |
| 13 | Haninge | 2023 | 85,5 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter