Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|---|
0 | Hässleholm | 2010 | 181,3 |
1 | Hässleholm | 2011 | 178,2 |
2 | Hässleholm | 2012 | 174,0 |
3 | Hässleholm | 2013 | 167,8 |
4 | Hässleholm | 2014 | 157,5 |
5 | Hässleholm | 2015 | 146,9 |
6 | Hässleholm | 2016 | 135,7 |
7 | Hässleholm | 2017 | 126,1 |
8 | Hässleholm | 2018 | 119,5 |
9 | Hässleholm | 2019 | 117,9 |
10 | Hässleholm | 2020 | 120,2 |
11 | Hässleholm | 2021 | 120,4 |
12 | Hässleholm | 2022 | 116,3 |
13 | Hässleholm | 2023 | 116,6 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.