Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Gävle | 2010 | 162,5 |
| 1 | Gävle | 2011 | 150,8 |
| 2 | Gävle | 2012 | 146,3 |
| 3 | Gävle | 2013 | 139,9 |
| 4 | Gävle | 2014 | 132,8 |
| 5 | Gävle | 2015 | 118,2 |
| 6 | Gävle | 2016 | 112,2 |
| 7 | Gävle | 2017 | 107,4 |
| 8 | Gävle | 2018 | 96,8 |
| 9 | Gävle | 2019 | 91,7 |
| 10 | Gävle | 2020 | 91,9 |
| 11 | Gävle | 2021 | 88,6 |
| 12 | Gävle | 2022 | 88,0 |
| 13 | Gävle | 2023 | 83,2 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter