Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Grästorp | 2010 | 170,0 |
Grästorp | 2011 | 156,9 |
Grästorp | 2012 | 156,1 |
Grästorp | 2013 | 155,1 |
Grästorp | 2014 | 118,4 |
Grästorp | 2015 | 124,1 |
Grästorp | 2016 | 120,5 |
Grästorp | 2017 | 112,0 |
Grästorp | 2018 | 112,4 |
Grästorp | 2019 | 103,5 |
Grästorp | 2020 | 106,5 |
Grästorp | 2021 | 111,9 |
Grästorp | 2022 | 113,0 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.