Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Gislaved | 2010 | 180,0 |
| 1 | Gislaved | 2011 | 181,5 |
| 2 | Gislaved | 2012 | 164,2 |
| 3 | Gislaved | 2013 | 154,5 |
| 4 | Gislaved | 2014 | 146,5 |
| 5 | Gislaved | 2015 | 138,9 |
| 6 | Gislaved | 2016 | 129,8 |
| 7 | Gislaved | 2017 | 122,1 |
| 8 | Gislaved | 2018 | 108,5 |
| 9 | Gislaved | 2019 | 93,8 |
| 10 | Gislaved | 2020 | 87,3 |
| 11 | Gislaved | 2021 | 83,5 |
| 12 | Gislaved | 2022 | 76,4 |
| 13 | Gislaved | 2023 | 67,3 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter