Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Bräcke | 2010 | 174,0 |
| 1 | Bräcke | 2011 | 163,8 |
| 2 | Bräcke | 2012 | 157,0 |
| 3 | Bräcke | 2013 | 147,4 |
| 4 | Bräcke | 2015 | 142,4 |
| 5 | Bräcke | 2016 | 139,0 |
| 6 | Bräcke | 2017 | 135,7 |
| 7 | Bräcke | 2018 | 134,9 |
| 8 | Bräcke | 2019 | 130,6 |
| 9 | Bräcke | 2020 | 141,6 |
| 10 | Bräcke | 2021 | 142,4 |
| 11 | Bräcke | 2022 | 136,5 |
| 12 | Bräcke | 2023 | 133,7 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter