Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Bromölla | 2010 | 148,1 |
| 1 | Bromölla | 2011 | 145,4 |
| 2 | Bromölla | 2012 | 137,6 |
| 3 | Bromölla | 2013 | 133,9 |
| 4 | Bromölla | 2015 | 121,4 |
| 5 | Bromölla | 2016 | 109,4 |
| 6 | Bromölla | 2017 | 109,4 |
| 7 | Bromölla | 2018 | 109,6 |
| 8 | Bromölla | 2019 | 109,9 |
| 9 | Bromölla | 2020 | 111,6 |
| 10 | Bromölla | 2021 | 134,2 |
| 11 | Bromölla | 2022 | 134,9 |
| 12 | Bromölla | 2023 | 137,3 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter