Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Botkyrka | 2010 | 190,1 |
| 1 | Botkyrka | 2011 | 180,2 |
| 2 | Botkyrka | 2012 | 159,1 |
| 3 | Botkyrka | 2013 | 124,4 |
| 4 | Botkyrka | 2014 | 113,7 |
| 5 | Botkyrka | 2015 | 111,5 |
| 6 | Botkyrka | 2016 | 110,5 |
| 7 | Botkyrka | 2017 | 112,5 |
| 8 | Botkyrka | 2018 | 113,1 |
| 9 | Botkyrka | 2019 | 111,7 |
| 10 | Botkyrka | 2020 | 113,8 |
| 11 | Botkyrka | 2021 | 110,6 |
| 12 | Botkyrka | 2022 | 116,2 |
| 13 | Botkyrka | 2023 | 108,1 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter