Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Borås | 2010 | 157,9 |
| 1 | Borås | 2011 | 151,1 |
| 2 | Borås | 2012 | 145,1 |
| 3 | Borås | 2013 | 139,8 |
| 4 | Borås | 2014 | 132,2 |
| 5 | Borås | 2015 | 125,2 |
| 6 | Borås | 2016 | 121,3 |
| 7 | Borås | 2017 | 113,2 |
| 8 | Borås | 2018 | 114,6 |
| 9 | Borås | 2019 | 111,8 |
| 10 | Borås | 2020 | 113,3 |
| 11 | Borås | 2021 | 112,9 |
| 12 | Borås | 2022 | 111,3 |
| 13 | Borås | 2023 | 107,8 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter