Gå direkt till sidans innehåll

Andel tjänsteresor med gång eller cykel

Indikator K. V.B3.L.2. 1

Procentuell andel av de kommunanställdas tjänsteresor som sker med gång eller cykel

Rad-id Kommun Senaste värdet (%) Datum
0 Linköping  63 2023
1 Skara  50 2024
2 Älmhult  50 2024
3 Lund  47 2017
4 Växjö  46 2023
5 Ängelholm  43 2022
6 Örebro  40 2022
7 Arvika  38 2023
8 Varberg  32 2024
9 Skurup  31 2022
10 Ockelbo  31 2023
11 Emmaboda  30 2024
12 Katrineholm  30 2022
13 Eskilstuna  28 2023
14 Nynäshamn  22 2023
15 Boden  21 2022
16 Karlstad  20 2023
17 Mölndal  19 2024
18 Kristianstad  19 2023
19 Enköping  16 2024
20 Trollhättan  15 2023
21 Piteå  15 2022
22 Tranås  13 2023
23 Håbo  12 2023
24 Botkyrka  12 2022
25 Västerås  11 2023
26 Mellerud  10 2024
27 Borlänge  10 2022
28 Lerum  10 2022
29 Jönköping  10 2023
30 Hässleholm  10 2022
31 Klippan  10 2023
32 Simrishamn  9 2023
33 Västervik  8 2022
34 Värmdö  8 2023
35 Gävle  7 2024
36 Lidingö  7 2024
37 Torsås  7 2023
38 Danderyd  6 2023
39 Järfälla  6 2023
40 Lidköping  5 2022
41 Karlskoga  5 2022
42 Huddinge  5 2023
43 Sandviken  4 2022
44 Gotland  4 2023
45 Karlskrona  3 2017
46 Upplands Väsby  3 2023
47 Tyresö  3 2022
48 Eksjö  3 2023
49 Söderköping  2 2024
50 Ale  2 2022
51 Vaggeryd  1 2024
52 Trosa  1 2023
53 Ånge  0 2014
54 Härjedalen  0 2023
Datakälla: Enkätundersökning

Kommentar

Jämförelser mellan kommunerna bör göras med stor försiktighet, dels därför att de har olika förutsättningar med olika stor tillgång till kollektivtrafik, dels därför att deras resvaneundersökningar kan ha formulerats på olika sätt med olika avgränsningar.

Årtalet som anges motsvarar det år enkätsvaret gavs, ej det år resvaneundersökningen genomfördes.

Motsvarande uppgifter för alla kommuninvånare visas i indikator B3L_KH.

Liknande uppgifter för riket som helhet visas i indikator B3L.

Uppdaterad: 2024-11-28