Gå direkt till sidans innehåll

Andel tjänsteresor med bil

Indikator K. V.B3.L.2. 2

Procentuell andel av de kommunanställdas tjänsteresor som sker med bil

Rad-id Kommun Senaste värdet (%) Datum
0 Trosa  99 2023
1 Vaggeryd  96 2024
2 Söderköping  95 2024
3 Karlskoga  95 2022
4 Torsås  90 2023
5 Eksjö  90 2023
6 Hässleholm  88 2022
7 Ånge  86 2014
8 Borlänge  85 2022
9 Klippan  85 2023
10 Timrå  83 2022
11 Piteå  81 2022
12 Sigtuna  80 2022
13 Lerum  80 2022
14 Enköping  80 2024
15 Lidköping  79 2022
16 Tranås  78 2023
17 Västervik  77 2022
18 Härjedalen  75 2023
19 Jönköping  75 2023
20 Kristianstad  72 2023
21 Värmdö  71 2023
22 Järfälla  70 2023
23 Sandviken  70 2022
24 Ockelbo  69 2023
25 Boden  68 2022
26 Simrishamn  67 2023
27 Västerås  63 2023
28 Ale  63 2022
29 Eskilstuna  61 2023
30 Katrineholm  60 2022
31 Härnösand  59 2023
32 Lidingö  59 2024
33 Karlskrona  59 2017
34 Botkyrka  58 2022
35 Gävle  57 2024
36 Trollhättan  57 2023
37 Varberg  57 2024
38 Tyresö  56 2022
39 Upplands Väsby  56 2023
40 Danderyd  56 2023
41 Örebro  51 2022
42 Emmaboda  50 2024
43 Mellerud  50 2024
44 Skurup  49 2022
45 Nynäshamn  49 2023
46 Växjö  49 2023
47 Mölndal  49 2024
48 Huddinge  48 2023
49 Håbo  48 2023
50 Ängelholm  48 2022
51 Älmhult  46 2024
52 Gotland  44 2023
53 Arvika  44 2023
54 Karlstad  40 2023
55 Lund  37 2017
56 Linköping  29 2023
57 Skara  17 2024
Datakälla: Enkätundersökning

Kommentar

Jämförelser mellan kommunerna bör göras med stor försiktighet, dels därför att de har olika förutsättningar med olika stor tillgång till kollektivtrafik, dels därför att deras resvaneundersökningar kan ha formulerats på olika sätt med olika avgränsningar.

Årtalet som anges motsvarar det år enkätsvaret gavs, ej det år resvaneundersökningen genomfördes.

Motsvarande uppgifter för alla kommuninvånare visas i indikator B3L_KH.

Liknande uppgifter för riket som helhet visas i indikator B3L.

Uppdaterad: 2024-11-28