Genomsnittlig energieffektivitet hos kommunens fordon
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (kWh/100 km) |
---|---|---|---|
0 |
Haninge |
2009 |
73,3 |
1 |
Haninge |
2011 |
71,0 |
2 |
Haninge |
2012 |
67,7 |
3 |
Haninge |
2013 |
65,0 |
4 |
Haninge |
2014 |
64,0 |
5 |
Haninge |
2015 |
62,8 |
6 |
Haninge |
2016 |
59,0 |
7 |
Haninge |
2017 |
57,5 |
8 |
Haninge |
2018 |
57,8 |
9 |
Haninge |
2019 |
56,2 |
10 |
Haninge |
2020 |
56,3 |
11 |
Haninge |
2021 |
52,0 |
12 |
Haninge |
2022 |
51,6 |
13 |
Haninge |
2023 |
52,0 |
Kommentar
Den ökande energiförbrukningen år 2020 beror på ett tidseriebrott vid övergången från den körcykeln NEDC tillden nya cykeln WLTP, som är mer realistisk och tilldelar de flesta fordon en högre certifierad förbrukning.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.