Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Örnsköldsvik |
2010 |
0,0 |
1 |
Örnsköldsvik |
2011 |
0,0 |
2 |
Örnsköldsvik |
2012 |
0,0 |
3 |
Örnsköldsvik |
2013 |
0,0 |
4 |
Örnsköldsvik |
2015 |
0,3 |
5 |
Örnsköldsvik |
2016 |
0,3 |
6 |
Örnsköldsvik |
2017 |
1,2 |
7 |
Örnsköldsvik |
2018 |
1,5 |
8 |
Örnsköldsvik |
2019 |
3,3 |
9 |
Örnsköldsvik |
2020 |
3,7 |
10 |
Örnsköldsvik |
2021 |
5,2 |
11 |
Örnsköldsvik |
2022 |
7,5 |
12 |
Örnsköldsvik |
2023 |
17,0 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.