Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Kommun | Senaste värdet (%) | Datum |
---|---|---|
Kävlinge | 92,6 | 2022 |
Salem | 76,0 | 2022 |
Öckerö | 73,8 | 2022 |
Tyresö | 68,6 | 2022 |
Nacka | 62,8 | 2022 |
Vaggeryd | 62,7 | 2022 |
Östhammar | 61,9 | 2022 |
Varberg | 58,9 | 2022 |
Värnamo | 55,1 | 2022 |
Stockholm | 54,5 | 2022 |
Hjo | 53,7 | 2022 |
Laxå | 53,5 | 2022 |
Lekeberg | 52,8 | 2022 |
Vara | 51,1 | 2022 |
Danderyd | 50,0 | 2022 |
Habo | 50,0 | 2022 |
Östra Göinge | 48,8 | 2022 |
Kungsbacka | 48,5 | 2022 |
Lerum | 48,5 | 2022 |
Norsjö | 47,8 | 2022 |
Gislaved | 47,3 | 2022 |
Storfors | 44,4 | 2022 |
Sollentuna | 43,9 | 2022 |
Gnesta | 43,8 | 2022 |
Landskrona | 43,5 | 2022 |
Östersund | 43,4 | 2022 |
Sundbyberg | 41,7 | 2022 |
Vaxholm | 41,7 | 2022 |
Umeå | 37,2 | 2022 |
Forshaga | 36,4 | 2022 |
Vingåker | 36,2 | 2022 |
Växjö | 36,2 | 2022 |
Orust | 36,0 | 2022 |
Karlsborg | 35,9 | 2022 |
Gävle | 34,6 | 2022 |
Alvesta | 34,6 | 2022 |
Haninge | 34,3 | 2022 |
Vellinge | 34,2 | 2022 |
Lysekil | 34,0 | 2022 |
Lidköping | 33,6 | 2022 |
Göteborg | 33,6 | 2022 |
Skövde | 33,2 | 2022 |
Värmdö | 32,6 | 2022 |
Karlstad | 32,1 | 2022 |
Osby | 31,4 | 2022 |
Vänersborg | 30,9 | 2022 |
Söderköping | 30,8 | 2022 |
Bjuv | 30,8 | 2022 |
Sandviken | 30,7 | 2022 |
Strängnäs | 30,4 | 2022 |
Härryda | 30,3 | 2022 |
Uddevalla | 30,1 | 2022 |
Lund | 29,4 | 2022 |
Katrineholm | 29,1 | 2022 |
Tranås | 29,1 | 2022 |
Hudiksvall | 28,8 | 2022 |
Åmål | 28,2 | 2022 |
Österåker | 27,9 | 2022 |
Borgholm | 27,7 | 2022 |
Ale | 27,6 | 2022 |
Täby | 27,6 | 2022 |
Eskilstuna | 26,9 | 2022 |
Höganäs | 26,4 | 2022 |
Trelleborg | 25,8 | 2022 |
Klippan | 25,4 | 2022 |
Nordanstig | 25,4 | 2022 |
Halmstad | 24,9 | 2022 |
Helsingborg | 24,6 | 2022 |
Kalmar | 24,6 | 2022 |
Falkenberg | 24,5 | 2022 |
Sölvesborg | 24,1 | 2022 |
Södertälje | 23,8 | 2022 |
Tranemo | 23,6 | 2022 |
Svalöv | 23,0 | 2022 |
Dals-Ed | 22,9 | 2022 |
Vårgårda | 22,9 | 2022 |
Trollhättan | 22,8 | 2022 |
Finspång | 22,7 | 2022 |
Sotenäs | 21,9 | 2022 |
Oxelösund | 21,6 | 2022 |
Nykvarn | 21,1 | 2022 |
Upplands-Bro | 20,5 | 2022 |
Ystad | 20,4 | 2022 |
Laholm | 20,3 | 2022 |
Lessebo | 20,0 | 2022 |
Håbo | 20,0 | 2022 |
Mariestad | 19,8 | 2022 |
Huddinge | 19,8 | 2022 |
Kumla | 19,7 | 2022 |
Svenljunga | 19,0 | 2022 |
Hylte | 19,0 | 2022 |
Burlöv | 18,8 | 2022 |
Linköping | 18,7 | 2022 |
Ulricehamn | 18,6 | 2022 |
Riket | 18,5 | 2022 |
Falun | 18,2 | 2022 |
Bollebygd | 18,2 | 2022 |
Alingsås | 18,0 | 2022 |
Skurup | 18,0 | 2022 |
Nynäshamn | 17,4 | 2022 |
Torsby | 17,0 | 2022 |
Upplands Väsby | 16,7 | 2022 |
Sunne | 16,2 | 2022 |
Mölndal | 16,2 | 2022 |
Oskarshamn | 16,1 | 2022 |
Trosa | 15,6 | 2022 |
Torsås | 15,5 | 2022 |
Flen | 15,3 | 2022 |
Mjölby | 14,8 | 2022 |
Solna | 14,8 | 2022 |
Nybro | 14,8 | 2022 |
Nyköping | 14,0 | 2022 |
Smedjebacken | 13,7 | 2022 |
Hedemora | 13,7 | 2022 |
Jönköping | 13,6 | 2022 |
Hallstahammar | 13,6 | 2022 |
Mörbylånga | 13,5 | 2022 |
Säter | 13,2 | 2022 |
Mora | 13,1 | 2022 |
Karlskrona | 13,0 | 2022 |
Kungälv | 12,9 | 2022 |
Ängelholm | 12,9 | 2022 |
Tierp | 12,9 | 2022 |
Vetlanda | 12,6 | 2022 |
Västervik | 12,6 | 2022 |
Järfälla | 12,6 | 2022 |
Höör | 12,5 | 2022 |
Götene | 12,5 | 2022 |
Perstorp | 12,5 | 2022 |
Karlshamn | 12,4 | 2022 |
Uppsala | 12,3 | 2022 |
Norrköping | 12,2 | 2022 |
Vallentuna | 12,0 | 2022 |
Hultsfred | 11,9 | 2022 |
Mark | 11,9 | 2022 |
Ovanåker | 11,8 | 2022 |
Skellefteå | 11,8 | 2022 |
Åtvidaberg | 11,7 | 2022 |
Älmhult | 11,5 | 2022 |
Arvika | 11,4 | 2022 |
Tjörn | 11,4 | 2022 |
Degerfors | 11,3 | 2022 |
Kristinehamn | 11,3 | 2022 |
Färgelanda | 11,1 | 2022 |
Strömstad | 11,0 | 2022 |
Vimmerby | 10,8 | 2022 |
Åre | 10,7 | 2022 |
Sigtuna | 10,7 | 2022 |
Örebro | 10,7 | 2022 |
Västerås | 10,6 | 2022 |
Bollnäs | 10,4 | 2022 |
Fagersta | 10,3 | 2022 |
Herrljunga | 10,3 | 2022 |
Vansbro | 10,3 | 2022 |
Lindesberg | 10,2 | 2022 |
Nässjö | 10,2 | 2022 |
Norrtälje | 10,1 | 2022 |
Munkedal | 10,1 | 2022 |
Borås | 10,1 | 2022 |
Lilla Edet | 9,7 | 2022 |
Hässleholm | 9,5 | 2022 |
Älvsbyn | 9,5 | 2022 |
Malmö | 9,5 | 2022 |
Gällivare | 9,4 | 2022 |
Nora | 9,3 | 2022 |
Luleå | 9,0 | 2022 |
Båstad | 8,8 | 2022 |
Munkfors | 8,7 | 2022 |
Tidaholm | 8,7 | 2022 |
Svedala | 8,6 | 2022 |
Tibro | 8,3 | 2022 |
Vadstena | 8,0 | 2022 |
Hallsberg | 7,8 | 2022 |
Köping | 7,6 | 2022 |
Örnsköldsvik | 7,5 | 2022 |
Piteå | 7,3 | 2022 |
Orsa | 7,1 | 2022 |
Arboga | 7,1 | 2022 |
Hammarö | 7,0 | 2022 |
Åstorp | 6,9 | 2022 |
Ekerö | 6,8 | 2022 |
Mönsterås | 6,8 | 2022 |
Ljungby | 6,7 | 2022 |
Ludvika | 6,7 | 2022 |
Filipstad | 6,6 | 2022 |
Tanum | 6,5 | 2022 |
Valdemarsvik | 6,5 | 2022 |
Härnösand | 6,4 | 2022 |
Kramfors | 6,4 | 2022 |
Markaryd | 6,3 | 2022 |
Åsele | 6,2 | 2022 |
Sundsvall | 6,2 | 2022 |
Karlskoga | 6,0 | 2022 |
Malung-Sälen | 6,0 | 2022 |
Avesta | 5,8 | 2022 |
Kalix | 5,7 | 2022 |
Älvdalen | 5,7 | 2022 |
Ronneby | 5,6 | 2022 |
Söderhamn | 5,6 | 2022 |
Kiruna | 5,6 | 2022 |
Kristianstad | 5,5 | 2022 |
Olofström | 5,4 | 2022 |
Enköping | 5,4 | 2022 |
Skara | 5,2 | 2022 |
Ljusdal | 5,1 | 2022 |
Hällefors | 5,0 | 2022 |
Lycksele | 4,9 | 2022 |
Älvkarleby | 4,9 | 2022 |
Bräcke | 4,8 | 2022 |
Knivsta | 4,8 | 2022 |
Haparanda | 4,5 | 2022 |
Lomma | 4,4 | 2022 |
Storuman | 4,3 | 2022 |
Sjöbo | 4,3 | 2022 |
Töreboda | 4,3 | 2022 |
Örkelljunga | 4,3 | 2022 |
Uppvidinge | 4,2 | 2022 |
Kungsör | 4,2 | 2022 |
Hofors | 4,2 | 2022 |
Krokom | 4,0 | 2022 |
Ockelbo | 4,0 | 2022 |
Timrå | 3,9 | 2022 |
Boxholm | 3,8 | 2022 |
Eksjö | 3,8 | 2022 |
Bengtsfors | 3,7 | 2022 |
Essunga | 3,7 | 2022 |
Vindeln | 3,7 | 2022 |
Gnosjö | 3,6 | 2022 |
Emmaboda | 3,6 | 2022 |
Bromölla | 3,6 | 2022 |
Malå | 3,4 | 2022 |
Staffanstorp | 3,4 | 2022 |
Heby | 3,3 | 2022 |
Borlänge | 3,2 | 2022 |
Vännäs | 3,1 | 2022 |
Lidingö | 3,0 | 2022 |
Mullsjö | 2,9 | 2022 |
Sollefteå | 2,9 | 2022 |
Aneby | 2,9 | 2022 |
Berg | 2,8 | 2022 |
Botkyrka | 2,8 | 2022 |
Surahammar | 2,8 | 2022 |
Leksand | 2,6 | 2022 |
Vilhelmina | 2,4 | 2022 |
Tomelilla | 2,4 | 2022 |
Härjedalen | 2,3 | 2022 |
Simrishamn | 2,3 | 2022 |
Ragunda | 2,2 | 2022 |
Partille | 2,2 | 2022 |
Strömsund | 2,1 | 2022 |
Boden | 2,1 | 2022 |
Grums | 1,9 | 2022 |
Eslöv | 1,9 | 2022 |
Högsby | 1,9 | 2022 |
Kil | 1,9 | 2022 |
Kinda | 1,9 | 2022 |
Stenungsund | 1,8 | 2022 |
Motala | 1,8 | 2022 |
Ånge | 1,7 | 2022 |
Tingsryd | 1,6 | 2022 |
Pajala | 1,5 | 2022 |
Falköping | 1,5 | 2022 |
Årjäng | 1,5 | 2022 |
Hörby | 1,5 | 2022 |
Mellerud | 1,4 | 2022 |
Gotland | 1,0 | 2022 |
Sala | 0,9 | 2022 |
Skinnskatteberg | 0,0 | 2022 |
Rättvik | 0,0 | 2022 |
Robertsfors | 0,0 | 2022 |
Sorsele | 0,0 | 2022 |
Säffle | 0,0 | 2022 |
Norberg | 0,0 | 2022 |
Nordmaling | 0,0 | 2022 |
Ydre | 0,0 | 2022 |
Ödeshög | 0,0 | 2022 |
Sävsjö | 0,0 | 2022 |
Gagnef | 0,0 | 2022 |
Grästorp | 0,0 | 2022 |
Gullspång | 0,0 | 2022 |
Hagfors | 0,0 | 2022 |
Bjurholm | 0,0 | 2022 |
Arjeplog | 0,0 | 2022 |
Arvidsjaur | 0,0 | 2022 |
Askersund | 0,0 | 2022 |
Dorotea | 0,0 | 2022 |
Eda | 0,0 | 2022 |
Ljusnarsberg | 0,0 | 2022 |
Jokkmokk | 0,0 | 2022 |
Överkalix | 0,0 | 2022 |
Övertorneå | 0,0 | 2022 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.