Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Stockholm |
2010 |
0,0 |
1 |
Stockholm |
2011 |
0,0 |
2 |
Stockholm |
2012 |
7,2 |
3 |
Stockholm |
2013 |
8,7 |
4 |
Stockholm |
2014 |
13,6 |
5 |
Stockholm |
2015 |
21,7 |
6 |
Stockholm |
2016 |
20,8 |
7 |
Stockholm |
2017 |
24,2 |
8 |
Stockholm |
2018 |
30,0 |
9 |
Stockholm |
2019 |
33,8 |
10 |
Stockholm |
2020 |
41,1 |
11 |
Stockholm |
2021 |
47,9 |
12 |
Stockholm |
2022 |
54,5 |
13 |
Stockholm |
2023 |
60,4 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.