Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Skövde |
2010 |
0,0 |
1 |
Skövde |
2011 |
0,0 |
2 |
Skövde |
2012 |
0,0 |
3 |
Skövde |
2013 |
0,0 |
4 |
Skövde |
2014 |
0,0 |
5 |
Skövde |
2015 |
0,9 |
6 |
Skövde |
2016 |
2,9 |
7 |
Skövde |
2017 |
8,1 |
8 |
Skövde |
2018 |
12,9 |
9 |
Skövde |
2019 |
23,2 |
10 |
Skövde |
2020 |
28,7 |
11 |
Skövde |
2021 |
26,4 |
12 |
Skövde |
2022 |
33,2 |
13 |
Skövde |
2023 |
40,3 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.