Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Oxelösund |
2010 |
0,0 |
1 |
Oxelösund |
2011 |
0,0 |
2 |
Oxelösund |
2012 |
0,0 |
3 |
Oxelösund |
2013 |
0,0 |
4 |
Oxelösund |
2014 |
0,0 |
5 |
Oxelösund |
2015 |
0,0 |
6 |
Oxelösund |
2016 |
0,0 |
7 |
Oxelösund |
2017 |
2,7 |
8 |
Oxelösund |
2018 |
4,9 |
9 |
Oxelösund |
2019 |
8,3 |
10 |
Oxelösund |
2020 |
8,6 |
11 |
Oxelösund |
2021 |
10,8 |
12 |
Oxelösund |
2022 |
21,6 |
13 |
Oxelösund |
2023 |
27,0 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.