Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Norrköping | 2010 | 0,0 |
Norrköping | 2011 | 0,0 |
Norrköping | 2012 | 0,0 |
Norrköping | 2013 | 0,0 |
Norrköping | 2014 | 0,0 |
Norrköping | 2015 | 0,0 |
Norrköping | 2016 | 0,0 |
Norrköping | 2017 | 0,3 |
Norrköping | 2018 | 5,8 |
Norrköping | 2019 | 8,9 |
Norrköping | 2020 | 11,8 |
Norrköping | 2021 | 13,7 |
Norrköping | 2022 | 12,2 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.