Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Höör |
2010 |
0,0 |
1 |
Höör |
2011 |
0,0 |
2 |
Höör |
2012 |
1,5 |
3 |
Höör |
2013 |
1,5 |
4 |
Höör |
2015 |
5,9 |
5 |
Höör |
2016 |
7,0 |
6 |
Höör |
2017 |
6,9 |
7 |
Höör |
2018 |
9,7 |
8 |
Höör |
2019 |
10,7 |
9 |
Höör |
2020 |
11,3 |
10 |
Höör |
2021 |
14,0 |
11 |
Höör |
2022 |
12,5 |
12 |
Höör |
2023 |
9,3 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.