Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Kommun | Senaste värdet (%) | Datum |
---|---|---|---|
0 | Salem | 100,0 | 2023 |
1 | Kävlinge | 93,0 | 2023 |
2 | Sundbyberg | 84,6 | 2023 |
3 | Nacka | 77,8 | 2023 |
4 | Vara | 77,4 | 2023 |
5 | Tyresö | 77,2 | 2023 |
6 | Danderyd | 75,0 | 2023 |
7 | Öckerö | 73,8 | 2023 |
8 | Vaggeryd | 70,8 | 2023 |
9 | Hjo | 69,0 | 2023 |
10 | Lidköping | 69,0 | 2023 |
11 | Varberg | 67,7 | 2023 |
12 | Sollentuna | 66,1 | 2023 |
13 | Stockholm | 60,4 | 2023 |
14 | Kungsbacka | 60,4 | 2023 |
15 | Östhammar | 59,1 | 2023 |
16 | Kalix | 57,8 | 2023 |
17 | Osby | 57,8 | 2023 |
18 | Strängnäs | 57,1 | 2023 |
19 | Habo | 57,1 | 2023 |
20 | Gislaved | 56,1 | 2023 |
21 | Östersund | 55,9 | 2023 |
22 | Lekeberg | 54,8 | 2023 |
23 | Storfors | 54,5 | 2023 |
24 | Värnamo | 51,3 | 2023 |
25 | Landskrona | 50,8 | 2023 |
26 | Lysekil | 49,6 | 2023 |
27 | Östra Göinge | 49,4 | 2023 |
28 | Sotenäs | 49,2 | 2023 |
29 | Laxå | 48,7 | 2023 |
30 | Alvesta | 47,7 | 2023 |
31 | Eskilstuna | 47,0 | 2023 |
32 | Lerum | 46,4 | 2023 |
33 | Grästorp | 45,8 | 2023 |
34 | Norsjö | 45,8 | 2023 |
35 | Växjö | 45,5 | 2023 |
36 | Vaxholm | 45,5 | 2023 |
37 | Ale | 45,4 | 2023 |
38 | Gnesta | 44,4 | 2023 |
39 | Vallentuna | 43,2 | 2023 |
40 | Svalöv | 43,1 | 2023 |
41 | Umeå | 41,9 | 2023 |
42 | Göteborg | 41,8 | 2023 |
43 | Götene | 41,2 | 2023 |
44 | Burlöv | 40,9 | 2023 |
45 | Vellinge | 40,5 | 2023 |
46 | Skövde | 40,3 | 2023 |
47 | Vingåker | 40,0 | 2023 |
48 | Älvsbyn | 39,2 | 2023 |
49 | Tomelilla | 39,1 | 2023 |
50 | Gävle | 38,7 | 2023 |
51 | Munkedal | 38,3 | 2023 |
52 | Ydre | 37,5 | 2023 |
53 | Täby | 36,8 | 2023 |
54 | Hudiksvall | 36,7 | 2023 |
55 | Haninge | 35,8 | 2023 |
56 | Katrineholm | 34,2 | 2023 |
57 | Värmdö | 34,1 | 2023 |
58 | Orust | 34,0 | 2023 |
59 | Uddevalla | 32,2 | 2023 |
60 | Sandviken | 32,1 | 2023 |
61 | Karlstad | 32,0 | 2023 |
62 | Forshaga | 32,0 | 2023 |
63 | Tidaholm | 32,0 | 2023 |
64 | Falkenberg | 31,5 | 2023 |
65 | Höganäs | 31,4 | 2023 |
66 | Åmål | 31,2 | 2023 |
67 | Tranås | 31,1 | 2023 |
68 | Härryda | 30,8 | 2023 |
69 | Orsa | 30,8 | 2023 |
70 | Huddinge | 30,4 | 2023 |
71 | Vänersborg | 30,2 | 2023 |
72 | Mölndal | 29,9 | 2023 |
73 | Södertälje | 29,9 | 2023 |
74 | Österåker | 29,8 | 2023 |
75 | Lund | 29,6 | 2023 |
76 | Smedjebacken | 29,4 | 2023 |
77 | Linköping | 29,3 | 2023 |
78 | Ystad | 28,8 | 2023 |
79 | Årjäng | 28,6 | 2023 |
80 | Sölvesborg | 28,4 | 2023 |
81 | Söderköping | 28,4 | 2023 |
82 | Helsingborg | 28,3 | 2023 |
83 | Karlsborg | 28,0 | 2023 |
84 | Nynäshamn | 27,1 | 2023 |
85 | Oxelösund | 27,0 | 2023 |
86 | Finspång | 27,0 | 2023 |
87 | Sigtuna | 26,3 | 2023 |
88 | Halmstad | 26,1 | 2023 |
89 | Borgholm | 26,0 | 2023 |
90 | Laholm | 25,6 | 2023 |
91 | Svenljunga | 25,3 | 2023 |
92 | Klippan | 25,2 | 2023 |
93 | Ödeshög | 25,0 | 2023 |
94 | Kalmar | 24,8 | 2023 |
95 | Tranemo | 24,7 | 2023 |
96 | Dals-Ed | 24,5 | 2023 |
97 | Upplands-Bro | 24,5 | 2023 |
98 | Ulricehamn | 24,0 | 2023 |
99 | Nordanstig | 23,9 | 2023 |
100 | Sunne | 23,8 | 2023 |
101 | Mariestad | 23,6 | 2023 |
102 | Riket | 23,5 | 2023 |
103 | Trelleborg | 23,4 | 2023 |
104 | Solna | 23,3 | 2023 |
105 | Flen | 23,3 | 2023 |
106 | Upplands Väsby | 22,6 | 2023 |
107 | Trollhättan | 22,6 | 2023 |
108 | Överkalix | 22,2 | 2023 |
109 | Munkfors | 21,7 | 2023 |
110 | Kramfors | 21,5 | 2023 |
111 | Knivsta | 20,8 | 2023 |
112 | Vårgårda | 20,5 | 2023 |
113 | Falun | 20,4 | 2023 |
114 | Lessebo | 20,0 | 2023 |
115 | Alingsås | 20,0 | 2023 |
116 | Ovanåker | 20,0 | 2023 |
117 | Töreboda | 19,6 | 2023 |
118 | Vansbro | 19,6 | 2023 |
119 | Haparanda | 19,5 | 2023 |
120 | Oskarshamn | 19,3 | 2023 |
121 | Nyköping | 19,1 | 2023 |
122 | Vimmerby | 18,9 | 2023 |
123 | Mjölby | 18,9 | 2023 |
124 | Kumla | 18,8 | 2023 |
125 | Partille | 18,8 | 2023 |
126 | Bjuv | 18,5 | 2023 |
127 | Hylte | 18,5 | 2023 |
128 | Tierp | 18,3 | 2023 |
129 | Kristinehamn | 18,0 | 2023 |
130 | Skellefteå | 17,7 | 2023 |
131 | Uppsala | 17,7 | 2023 |
132 | Sundsvall | 17,1 | 2023 |
133 | Torsby | 17,1 | 2023 |
134 | Örnsköldsvik | 17,0 | 2023 |
135 | Mora | 17,0 | 2023 |
136 | Torsås | 16,9 | 2023 |
137 | Säter | 16,7 | 2023 |
138 | Norrtälje | 16,7 | 2023 |
139 | Lilla Edet | 16,7 | 2023 |
140 | Åre | 16,4 | 2023 |
141 | Västervik | 16,3 | 2023 |
142 | Jönköping | 16,2 | 2023 |
143 | Söderhamn | 16,1 | 2023 |
144 | Mönsterås | 15,9 | 2023 |
145 | Karlskrona | 15,5 | 2023 |
146 | Lycksele | 15,5 | 2023 |
147 | Lindesberg | 15,2 | 2023 |
148 | Nybro | 15,2 | 2023 |
149 | Aneby | 15,2 | 2023 |
150 | Ängelholm | 15,2 | 2023 |
151 | Hultsfred | 15,1 | 2023 |
152 | Herrljunga | 15,0 | 2023 |
153 | Kungälv | 15,0 | 2023 |
154 | Svedala | 14,9 | 2023 |
155 | Ludvika | 14,9 | 2023 |
156 | Älvdalen | 14,8 | 2023 |
157 | Ronneby | 14,7 | 2023 |
158 | Eda | 14,3 | 2023 |
159 | Hallstahammar | 14,3 | 2023 |
160 | Nykvarn | 14,3 | 2023 |
161 | Karlshamn | 14,2 | 2023 |
162 | Åtvidaberg | 13,6 | 2023 |
163 | Skurup | 13,6 | 2023 |
164 | Tibro | 13,3 | 2023 |
165 | Hedemora | 13,1 | 2023 |
166 | Gällivare | 13,1 | 2023 |
167 | Ekerö | 13,0 | 2023 |
168 | Borås | 13,0 | 2023 |
169 | Mörbylånga | 13,0 | 2023 |
170 | Mark | 12,5 | 2023 |
171 | Vetlanda | 12,4 | 2023 |
172 | Luleå | 12,3 | 2023 |
173 | Bollnäs | 12,3 | 2023 |
174 | Järfälla | 12,1 | 2023 |
175 | Malmö | 12,1 | 2023 |
176 | Degerfors | 12,0 | 2023 |
177 | Perstorp | 12,0 | 2023 |
178 | Arvika | 11,9 | 2023 |
179 | Heby | 11,9 | 2023 |
180 | Örebro | 11,7 | 2023 |
181 | Tjörn | 11,6 | 2023 |
182 | Filipstad | 11,4 | 2023 |
183 | Nora | 11,4 | 2023 |
184 | Botkyrka | 11,2 | 2023 |
185 | Nässjö | 10,9 | 2023 |
186 | Tanum | 10,8 | 2023 |
187 | Berg | 10,7 | 2023 |
188 | Strömstad | 10,6 | 2023 |
189 | Piteå | 10,5 | 2023 |
190 | Norrköping | 10,5 | 2023 |
191 | Simrishamn | 10,2 | 2023 |
192 | Surahammar | 10,0 | 2023 |
193 | Bollebygd | 10,0 | 2023 |
194 | Håbo | 9,7 | 2023 |
195 | Fagersta | 9,7 | 2023 |
196 | Vännäs | 9,5 | 2023 |
197 | Storuman | 9,5 | 2023 |
198 | Hässleholm | 9,5 | 2023 |
199 | Västerås | 9,3 | 2023 |
200 | Höör | 9,3 | 2023 |
201 | Köping | 9,2 | 2023 |
202 | Älmhult | 9,0 | 2023 |
203 | Båstad | 9,0 | 2023 |
204 | Karlskoga | 8,9 | 2023 |
205 | Vadstena | 8,7 | 2023 |
206 | Lomma | 8,5 | 2023 |
207 | Arvidsjaur | 8,5 | 2023 |
208 | Stenungsund | 8,5 | 2023 |
209 | Avesta | 8,3 | 2023 |
210 | Borlänge | 8,3 | 2023 |
211 | Ånge | 8,3 | 2023 |
212 | Ockelbo | 8,3 | 2023 |
213 | Arboga | 8,3 | 2023 |
214 | Skara | 8,2 | 2023 |
215 | Eksjö | 8,2 | 2023 |
216 | Färgelanda | 8,1 | 2023 |
217 | Malung-Sälen | 8,0 | 2023 |
218 | Kungsör | 8,0 | 2023 |
219 | Uppvidinge | 8,0 | 2023 |
220 | Strömsund | 7,6 | 2023 |
221 | Ljungby | 7,6 | 2023 |
222 | Kiruna | 7,2 | 2023 |
223 | Hammarö | 7,0 | 2023 |
224 | Staffanstorp | 6,9 | 2023 |
225 | Trosa | 6,8 | 2023 |
226 | Markaryd | 6,8 | 2023 |
227 | Enköping | 6,7 | 2023 |
228 | Timrå | 6,5 | 2023 |
229 | Härnösand | 6,5 | 2023 |
230 | Sjöbo | 6,3 | 2023 |
231 | Leksand | 6,2 | 2023 |
232 | Mullsjö | 6,2 | 2023 |
233 | Valdemarsvik | 6,2 | 2023 |
234 | Kil | 6,1 | 2023 |
235 | Bengtsfors | 6,1 | 2023 |
236 | Sala | 6,0 | 2023 |
237 | Sollefteå | 6,0 | 2023 |
238 | Olofström | 5,8 | 2023 |
239 | Hallsberg | 5,8 | 2023 |
240 | Ljusdal | 5,5 | 2023 |
241 | Kristianstad | 5,4 | 2023 |
242 | Åsele | 5,3 | 2023 |
243 | Åstorp | 5,2 | 2023 |
244 | Falköping | 5,1 | 2023 |
245 | Bräcke | 4,9 | 2023 |
246 | Hällefors | 4,9 | 2023 |
247 | Övertorneå | 4,8 | 2023 |
248 | Krokom | 4,7 | 2023 |
249 | Askersund | 4,7 | 2023 |
250 | Älvkarleby | 4,7 | 2023 |
251 | Hofors | 4,4 | 2023 |
252 | Boden | 4,2 | 2023 |
253 | Gnosjö | 4,1 | 2023 |
254 | Örkelljunga | 4,0 | 2023 |
255 | Bromölla | 3,8 | 2023 |
256 | Boxholm | 3,8 | 2023 |
257 | Härjedalen | 3,8 | 2023 |
258 | Emmaboda | 3,7 | 2023 |
259 | Essunga | 3,7 | 2023 |
260 | Malå | 3,6 | 2023 |
261 | Vindeln | 3,6 | 2023 |
262 | Lidingö | 3,1 | 2023 |
263 | Vilhelmina | 3,0 | 2023 |
264 | Motala | 2,3 | 2023 |
265 | Kinda | 2,2 | 2023 |
266 | Högsby | 2,1 | 2023 |
267 | Grums | 2,0 | 2023 |
268 | Ragunda | 1,9 | 2023 |
269 | Eslöv | 1,8 | 2023 |
270 | Gotland | 1,8 | 2023 |
271 | Pajala | 1,6 | 2023 |
272 | Tingsryd | 1,6 | 2023 |
273 | Hörby | 1,5 | 2023 |
274 | Mellerud | 1,5 | 2023 |
275 | Jokkmokk | 0,0 | 2023 |
276 | Ljusnarsberg | 0,0 | 2023 |
277 | Gagnef | 0,0 | 2023 |
278 | Norberg | 0,0 | 2023 |
279 | Nordmaling | 0,0 | 2023 |
280 | Robertsfors | 0,0 | 2023 |
281 | Rättvik | 0,0 | 2023 |
282 | Dorotea | 0,0 | 2023 |
283 | Skinnskatteberg | 0,0 | 2023 |
284 | Sorsele | 0,0 | 2023 |
285 | Säffle | 0,0 | 2023 |
286 | Bjurholm | 0,0 | 2023 |
287 | Sävsjö | 0,0 | 2023 |
288 | Hagfors | 0,0 | 2023 |
289 | Arjeplog | 0,0 | 2023 |
290 | Gullspång | 0,0 | 2023 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.