Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Bräcke |
2010 |
0,0 |
1 |
Bräcke |
2011 |
0,0 |
2 |
Bräcke |
2012 |
0,0 |
3 |
Bräcke |
2013 |
0,0 |
4 |
Bräcke |
2015 |
0,0 |
5 |
Bräcke |
2016 |
1,6 |
6 |
Bräcke |
2017 |
1,9 |
7 |
Bräcke |
2018 |
1,9 |
8 |
Bräcke |
2019 |
1,8 |
9 |
Bräcke |
2020 |
6,0 |
10 |
Bräcke |
2021 |
3,9 |
11 |
Bräcke |
2022 |
4,8 |
12 |
Bräcke |
2023 |
4,9 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.