Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Arvika |
2010 |
0,0 |
1 |
Arvika |
2011 |
0,0 |
2 |
Arvika |
2012 |
0,0 |
3 |
Arvika |
2013 |
0,8 |
4 |
Arvika |
2015 |
54,0 |
5 |
Arvika |
2016 |
55,5 |
6 |
Arvika |
2017 |
55,9 |
7 |
Arvika |
2018 |
57,1 |
8 |
Arvika |
2019 |
56,7 |
9 |
Arvika |
2020 |
35,5 |
10 |
Arvika |
2021 |
11,5 |
11 |
Arvika |
2022 |
11,4 |
12 |
Arvika |
2023 |
11,9 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.