Andel kommunala personbilar som kan köras med nollutsläpp
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Österåker |
2010 |
0,0 |
1 |
Österåker |
2011 |
0,0 |
2 |
Österåker |
2012 |
2,2 |
3 |
Österåker |
2013 |
2,6 |
4 |
Österåker |
2014 |
4,4 |
5 |
Österåker |
2015 |
7,3 |
6 |
Österåker |
2016 |
9,1 |
7 |
Österåker |
2017 |
18,3 |
8 |
Österåker |
2018 |
17,3 |
9 |
Österåker |
2019 |
17,6 |
10 |
Österåker |
2020 |
18,2 |
11 |
Österåker |
2021 |
25,6 |
12 |
Österåker |
2022 |
27,9 |
13 |
Österåker |
2023 |
29,8 |
Kommentar
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.