Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Sandviken | 2010 | 0,0 |
Sandviken | 2011 | 0,0 |
Sandviken | 2012 | 2,5 |
Sandviken | 2013 | 1,5 |
Sandviken | 2015 | 2,0 |
Sandviken | 2016 | 4,3 |
Sandviken | 2017 | 6,6 |
Sandviken | 2018 | 12,1 |
Sandviken | 2019 | 20,8 |
Sandviken | 2020 | 25,5 |
Sandviken | 2021 | 29,3 |
Sandviken | 2022 | 30,7 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.