Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Helsingborg | 2010 | 0,0 |
Helsingborg | 2011 | 0,0 |
Helsingborg | 2012 | 2,4 |
Helsingborg | 2013 | 1,8 |
Helsingborg | 2014 | 3,7 |
Helsingborg | 2015 | 4,7 |
Helsingborg | 2016 | 9,7 |
Helsingborg | 2017 | 10,5 |
Helsingborg | 2018 | 15,3 |
Helsingborg | 2019 | 19,0 |
Helsingborg | 2020 | 23,1 |
Helsingborg | 2021 | 24,2 |
Helsingborg | 2022 | 24,6 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.