Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Kommun | Senaste värdet (%) | Datum |
---|---|---|
Solna | 39,0 | 2015 |
Sundbyberg | 39,0 | 2015 |
Stockholm | 38,0 | 2015 |
Nacka | 35,0 | 2015 |
Göteborg | 34,0 | 2017 |
Tyresö | 32,0 | 2015 |
Huddinge | 31,0 | 2015 |
Botkyrka | 30,0 | 2015 |
Ekerö | 29,0 | 2015 |
Haninge | 29,0 | 2015 |
Värmdö | 28,0 | 2015 |
Vaxholm | 27,0 | 2015 |
Järfälla | 27,0 | 2015 |
Lidingö | 26,0 | 2015 |
Upplands Väsby | 26,0 | 2015 |
Sollentuna | 26,0 | 2015 |
Salem | 25,0 | 2015 |
Sigtuna | 25,0 | 2015 |
Danderyd | 25,0 | 2015 |
Ale | 24,0 | 2017 |
Täby | 24,0 | 2015 |
Upplands-Bro | 23,0 | 2015 |
Nynäshamn | 22,0 | 2015 |
Malmö | 21,0 | 2013 |
Mellerud | 21,0 | 2017 |
Vallentuna | 21,0 | 2015 |
Alvesta | 20,0 | 2012 |
Öckerö | 20,0 | 2017 |
Österåker | 20,0 | 2015 |
Södertälje | 19,0 | 2015 |
Alingsås | 18,0 | 2017 |
Eslöv | 18,0 | 2013 |
Helsingborg | 18,0 | 2013 |
Bollebygd | 17,0 | 2017 |
Burlöv | 17,0 | 2013 |
Lund | 17,0 | 2013 |
Partille | 17,0 | 2017 |
Nykvarn | 16,0 | 2015 |
Borås | 16,0 | 2017 |
Härryda | 16,0 | 2017 |
Riket | 15,4 | 2016 |
Lilla Edet | 15,0 | 2017 |
Kinda | 15,0 | 2014 |
Kungälv | 15,0 | 2017 |
Landskrona | 15,0 | 2013 |
Mjölby | 15,0 | 2014 |
Ydre | 15,0 | 2014 |
Motala | 14,0 | 2014 |
Mark | 14,0 | 2017 |
Lerum | 14,0 | 2017 |
Lessebo | 14,0 | 2012 |
Boxholm | 14,0 | 2014 |
Linköping | 13,0 | 2014 |
Lomma | 13,0 | 2013 |
Kungsbacka | 13,0 | 2014 |
Kävlinge | 13,0 | 2013 |
Luleå | 13,0 | 2015 |
Norrköping | 13,0 | 2014 |
Norrtälje | 13,0 | 2015 |
Staffanstorp | 13,0 | 2013 |
Uddevalla | 13,0 | 2017 |
Uppsala | 13,0 | 2015 |
Åtvidaberg | 13,0 | 2014 |
Valdemarsvik | 12,0 | 2014 |
Vellinge | 12,0 | 2013 |
Värnamo | 12,0 | 2012 |
Svedala | 12,0 | 2013 |
Stenungsund | 12,0 | 2017 |
Nora | 12,0 | 2017 |
Hammarö | 12,0 | 2014 |
Hallsberg | 11,0 | 2017 |
Halmstad | 11,0 | 2014 |
Enköping | 11,0 | 2017 |
Eskilstuna | 11,0 | 2015 |
Degerfors | 11,0 | 2017 |
Ludvika | 11,0 | 2014 |
Karlstad | 11,0 | 2014 |
Sjöbo | 11,0 | 2013 |
Vänersborg | 11,0 | 2017 |
Trollhättan | 11,0 | 2017 |
Ystad | 11,0 | 2013 |
Östra Göinge | 10,0 | 2013 |
Trelleborg | 10,0 | 2013 |
Vadstena | 10,0 | 2014 |
Varberg | 10,0 | 2014 |
Tjörn | 10,0 | 2017 |
Tomelilla | 10,0 | 2013 |
Jönköping | 10,0 | 2014 |
Gävle | 10,0 | 2012 |
Höganäs | 9,0 | 2013 |
Söderköping | 9,0 | 2014 |
Västerås | 9,0 | 2016 |
Ödeshög | 9,0 | 2014 |
Örebro | 8,0 | 2017 |
Strängnäs | 8,0 | 2012 |
Sundsvall | 8,0 | 2016 |
Mönsterås | 8,0 | 2012 |
Hällefors | 8,0 | 2017 |
Kil | 8,0 | 2014 |
Karlskoga | 8,0 | 2017 |
Karlskrona | 8,0 | 2012 |
Lindesberg | 8,0 | 2017 |
Habo | 8,0 | 2012 |
Filipstad | 8,0 | 2014 |
Finspång | 8,0 | 2014 |
Båstad | 8,0 | 2013 |
Aneby | 8,0 | 2012 |
Forshaga | 7,0 | 2014 |
Kristinehamn | 7,0 | 2014 |
Mullsjö | 7,0 | 2012 |
Orust | 7,0 | 2017 |
Torsås | 7,0 | 2012 |
Vaggeryd | 7,0 | 2012 |
Uppvidinge | 7,0 | 2012 |
Årjäng | 7,0 | 2014 |
Växjö | 6,0 | 2012 |
Umeå | 6,0 | 2014 |
Sunne | 6,0 | 2014 |
Sölvesborg | 6,0 | 2012 |
Smedjebacken | 6,0 | 2014 |
Ronneby | 6,0 | 2012 |
Ljusnarsberg | 6,0 | 2017 |
Mörbylånga | 6,0 | 2012 |
Kumla | 6,0 | 2017 |
Laholm | 6,0 | 2014 |
Kalmar | 6,0 | 2012 |
Hylte | 6,0 | 2014 |
Falkenberg | 6,0 | 2014 |
Eksjö | 6,0 | 2012 |
Askersund | 5,0 | 2017 |
Borgholm | 5,0 | 2012 |
Högsby | 5,0 | 2012 |
Karlshamn | 5,0 | 2012 |
Lekeberg | 5,0 | 2017 |
Nybro | 5,0 | 2012 |
Storfors | 5,0 | 2014 |
Nässjö | 5,0 | 2012 |
Tingsryd | 5,0 | 2012 |
Säffle | 5,0 | 2014 |
Sävsjö | 5,0 | 2012 |
Tranås | 5,0 | 2012 |
Vimmerby | 4,0 | 2012 |
Västervik | 4,0 | 2012 |
Oskarshamn | 4,0 | 2012 |
Piteå | 4,0 | 2011 |
Markaryd | 4,0 | 2012 |
Ljungby | 4,0 | 2012 |
Hultsfred | 4,0 | 2012 |
Arvika | 4,0 | 2014 |
Emmaboda | 4,0 | 2012 |
Eda | 4,0 | 2014 |
Grums | 4,0 | 2014 |
Älmhult | 4,0 | 2012 |
Hagfors | 3,0 | 2014 |
Gislaved | 3,0 | 2012 |
Gnosjö | 3,0 | 2012 |
Laxå | 3,0 | 2017 |
Olofström | 3,0 | 2012 |
Vetlanda | 3,0 | 2012 |
Torsby | 3,0 | 2014 |
Munkfors | 2,0 | 2014 |
Siffrorna för riket som helhet är hämtad från de nationella resvaneundersökningarna. De kommunala siffrorna är i första hand hämtade från regionala resvaneundersökningar, i andra hand från kommunala undersökningar.
Olika resvaneundersökningar kan använda något olika metoder och frågeställningar. Därför bör jämförelser mellan kommuner och riket som helhet göras med försiktighet, liksom jämförelser mellan kommuner i olika län.
Motsvarande uppgifter specifikt om pendlings- och tjänsteresor redovisas i indikator B3L_KH för alla kommuninvånare, och i indikator B3L_KV för de kommunanställda.